Dec 29, 2008

Good bye 2008 welcome 2009

Sebelum tu aku ingin mengucapkan merry christmas kepada yang menyambutnye.dan selamat maal hijrah kepada seluruh muslimin dan muslimat.

2008 adalah tahun yang????? hmm tak taulah nak dikatakan.adekah tahun 2008 meruapakan tahun yang malang buat diriku? di awal kemunculan 2008 aku merupakan seorang pelajar tahun 3 ataupun sem 6 di UNITEN. takde kot yang menarik time awal-awal tahun. habis je sem tu aku terus memulakan industrial training aku. tah pe nama company ayng aku pilih ni. PRIMERCON SDN. BHD. aku sendiri tak pernah tau nama company ni,tp pak cik aku yang kenalkan company ni. disebabkan aku malas nak pke panjang,aku terima je dan aku telah pilih projek yang berdekatan ngn rumah aku.senang nak g dan balik. actually memang takde kerja pun time training.gile boring. yang aku tau kol 9 aku muncul diri aku kat site pastu dalam kol 1 ke 2 aku dah boring aku pon balik la ke rumah.huhuhuhuhu. minggu terakhir aku training aku g office kat kl,ingtkan kenele duduk seminggu kat situ,tapi jumpa bos dia kata dok sini takde keje.so dengan senang hati dia bagi aku cuti terus.huhuhuhu.so habsla training aku selama 3 bulan tu.camtu jerk.yang penting duit elaun aku dapat cukup 3 bulan.

seminggu selepas tu dah kene naik sem baru.tapi sekarang aku bergelar pelajar tahun 4.dah jadi senior ni.minggu pertama aku kene present balik apa yang aku buat time training.akhirnye training aku lulus ngn jayanye.ade ke yang fail training???? masuk naik tahun 4 ni bermakna aku kene pke pasal final year projek. time nak add tittle aku hanya dapat title yang kesepuluh dalam pilihan aku.hmmm nasibla dah dapat yang tu.aku di bawah Dr Rohayu...sem ni agak stress bg aku dan memember aku.mana taknye semua subjek yang di ambik ade projek memasing.tp biasele aku ni.semuanya last minit.untuk final year projek,sampai habs satu sem aku tetap tak paham pekejadah projek aku ni.aku just follow je pe yang dr nak.dia ajak g cameron aku g.padahal takde kene mngene ngn prjek aku.nama pun BODEK skill.tapi ape yang aku dapat.B+ gak yang dia bagi...b4 final paper semua prjek kene hntr.memang giler time tu.dahla nak jawab test lagi.projek pe lgi hancur kelebur la.semua main copy paste.nasib baikla member-member sume satu hati.habis je paper terakhir iaitu EIS semua gembira sakan.habis sem yang mengkusutkan kapla ni. time cuti dapat result sebelum naik sem baru, ha terkejut beruk tengk result.semua hampeh nak mampus.nasib baikla takde yang gagal.alhamdulillah...

pose dan raya tahun ni merupakan kali ke 22 aku menyambutnye.ye la umo aku pon baru 22. alhamdulillah pose penuh. macam biasela kerja aku time pose, aku kene masak sahur tok dk rumah-rumah aku. lauk berkuah yang aku tau masak hanya ade 3 jerk. masak sambal,masak kicap dan juga sardin. lauknye aku selang seli telor tak pon ayam.huhuhuhuhu.bebudak rumah aku time ni pon tolong gak,tolong potong bawang tak pun goreng ayam mahupun telor.tapi takdela setiap hari aku masak.dah malas makan lua gak. tok berbuka pose lak,selalunye g bazar.cam biase je bazar cam tahun-tahun lepas.makanannye same gak.sesekali makan best gak,makan nando's,kfc,mcd,chicken hertz ngn steam boat. sebelom raya,bende yang dibuat oleh semua org ialah shopping baju raya. kat mana yerk aku belin baju raya.owh ya aku beli kat jalan tar.time ni ngn ruz ngn nora.pastu selebihnye beli kat alamanda jeerk.time ni g ngn goey.gile tol shopping ngn goey.seperti tahun sebelum-sebelumnye rayaku di kampung halamna blah ibuku di kampung lubuk boy,yan kedah.tempat aku lahir tu.4 hari je kat sana, sebab lepas tu kene balik muar lak,kampung blah ayahku.lgpun cuti raya kali ni kejap jerk.seminggu jerk.pastu balk uniten.terima kasih kepada yang menjemput aku g open house sama ada aku g mahupun tak dapat g. thanks jame,fatin and especially Dr rohayu..hehehehe bodek time...

habis sem 1,aku cuti selama sebulan.tak sampai pun.3 minggu jerk.events yang paling menarik time cuti ialah wedding couzin aku.1 kazen aku kahwin.congrat abg long.semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.bertambahla ahli keluarga aku.actually time cuti ni gak,batch aku time sek kar SAKTI dulu ade wat underground reunion.memulanye nak gi tp disebabkan masalah dalaman terpaksala cancel.aku dengar reunion berjalan ngn jayanye.bagusla....

akhirnye 1 hb 12 aku memulakan kehidupan ku sebagai seorang pelajar senior di UNITEN.maknanye sem akhir aku kalau semuanya berjalan ngn lancar. 5 tahun belajar kat UNITEN rupenye dah sampai ke penghujung. permulaanku tidak begitu baik.lagit tak selalunye cerah.atas kebodohan ku,aku telah melakukan kesilapan paling besar dalam hidup ku.seperti kene mimpi ngeri.bodoh sunggh aku.takpela aku tak nak pke benda tu.memng memeritkn bile mngingtkan.biarlah ia bersemadi seperti perginye tahun 2008.Ya tuhanku berilah peluang sekali lagi.(sesiapa yang membaca ni.baca jer dan tidak perlu tanye pape.) selain tu bulan ni juga aku kehilangan seorang ahli keluarga. tok su aku telah kembali ke maha esa.orang yang baru ku jumpa time raya,sudahpun tiada.semoga rohnya diberkati allah.amin...

hari ni 30 hb 12,maknenye tinggl sehari lagi melangkah ke tahun baru.sudah lebih kurang sebulan aku menjalani kehidupan ku sebagai student final sem.projek ku tetap camtu gak.cam takde perkembangan je aku rase.macam manala aku nak hbskan sem ni.sem ni gak aku kene belajar jadi consultant.company kumpulan aku dinamakan INTEGMA Consultans malaysia.aku ambik departmen transport.setiap minggu ade meeting.tah ape aku nak cakap nnti.semoga sem akhir ni akan berjalan dengn lancar.

kenangan 2008 yang diingati.....

PD ngn arechong and rhaiz (hntr bos)
jejalan ke melaka bersama family..naik eye on msia....
ke gua musang dan cameron(atas sebab FYP..kononye)
tgk formula one sepang...
wedding kazen aku
konvokesyen Yuyu di UTM
karaoke(banyak sngt la..selalunye ngn arechong)nama yang tak disebut jangan marah...
menonton wayang(ni pon ramai gak)
ape tah lagi aktiviti yang menarik...tak ingtla.

kepada kawan-kawan aku especially roomate aku yang dah tahun 3 berturut-turut, semoga persahabatan kita akan berkekalan sampai bebila.kenangan manis aku bersama-sama kawan aku akan diingati sampai bebila.kenangan manis aku dengn korang time tahun 2008 ni akan ku kenang sampai bebila.semoga tahun baro 2009 akan membawa seribu kebahagiaan yang baru kepada kita semua...

SELAMAT TINGGAL 2008, SELAMAT DATANG 2009..........

No comments:

Alliances