Dec 29, 2008

2nd tag from shahmi...

shahmi,ni pasal wedding aku yang lama lagi pun nak tanye ke.takpele jwab jele....

1.How old are you?

22 tahun 7 bulan++


2. Are you single?

still single tapi tengah kawan ngn someone...


3. In what age do you think you’ll get married?

28... harap-harap dah ade calonnye la time ni


4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?

tak tau nak kata.kalau ade jodoh tak kemana.


5. If not, who do you want to marry?

dengan calon yang bakal muncul.sapele agaknye.tunggu jele kad kahwin


6. Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?

hmmm..moden wedding.impiannye nak wat kat hotel.kalo tak pun sewa dewan dahla.tapi nak tuka dewan tu betul-betul...


7. Your ideal motif?

harap-harap boleh wat yang grand.tapi takdele sampai cam artis.huhuhu

8. Where do you plan to go on a honeymoon?

yang ni kenela tanya bakal bini.haiyaaa...

9. How many guests do you think you’ll invite?

ntah yerk.nakkene jemput kawan-kawan,dr sek rendah ke sek men pastu ke uniten lepas tu mungkin kawan kerja lepas tu kawan yang ntah mana aku kenal.hehehehe.pastu tambah ngn ahli kuarga ayah dan mak aku, yang terdekat mahupun yang jauh tapi still jumpa. kawan-kawan mak aku ngn ayah aku.hmmm macam ramai jerk...


10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?

takdela sampai extravagant.yang pnting weddign tu boleh menjadi satu kenangn yang manis.

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own??

adat ke? hmmm kalo moden wedding campur ngn adat melayu leh tak.argkhh lantakla. barula ade kelainan.ape-ape yang patut la.takleh nak pke.


12. How many layers of cake do you want to have?

ha 3 cukupla.hua hua hua...


13. Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?

kaloade rezki lebih buat kat hotel.kalo tak sewa dewan dahla.nak wat kat rumah malas nak kecah-kecah..

14. When do you want to get married, evening or morning?

soalan ni tak jelas la.nak angkat nikah atau majlis kahwin???kalo nikah petangla.pagi leh bersiap nak hafal ayat nikah.hahahaha.kalo majlis, pke-pke nak wat malam.kalo kat hotel la.kalo dewan wat macam biasela.dr pagi sampai petang.

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?

papejele.kenapala soalan-soalan yang pepelik kua ni.iskhhhhhh

16. Do you like a grand entrance for your groom/bride?

kalo ade yang nak sponsor,semuanya leh jadi grand.so ade sesapa nak sponsor wedding aku?


17. Name the song/tune you’d like played at your wedding?

mestila lagu-lagu cinta.barula ade feel...

18. Are you a morning person or a night person?

dua-dua tak.hua hua hua


19. Do you want a solemn ceremony or a light one?

binatang ape ni shahmi,malsla plk nak cr kamus cam ko shahmi.nenantila aku jawab.heheheheh

20. What age do you want to get married?

macam same ngn soalan no3 jerk.gi le refer kat soalan no 3 yerk.


21. Describe your ideal husband/wife.

ni ape yng ayah aku bg ceramah,baru je pagi tadi. nak cari bini kene cari yang bebetul,kalo boleh cari yang beriman,sebab kalo yang beriman dia leh jaga kita.yang lawa di luar tak semestinya lawa di dalam. yang berharta mungkin akan menyebabkan kita pening sebab mungkin banyak benda dia akan mintak.tapi kalo dapat semuanya lengkap itu bonus,tapi susah nak cari zaman sekarang.nila yang ayah aku cakap pagi td.hihihihi

kalau leh aku mmgla nak yang beriman.sape tak nak kan.aku suka yang manja tapi tak gedik.camne tu?tafsirla sendiri.aku suka yang rambut panjang.kalo boleh janganla rendah sangat.

22. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?

papejele.


23. Champagne or red wine?

sirap bandung.iksh iskh soalan ni.tukala minuman pe yang nak ke.


24. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?

honeymoon bebile jele.takkanla lepas wedding trs g.tak penat ke bersanding.huhuhuu.

25. Money or household item?

dua-dua aku nak.money tu dah salam bapak aku pepaham jele,house hold item nanti aku listkan yerk.hihihihihi...


26. Who will pay for the bills?
harap-harap aku takla menyusahkan keluarga aku...


27. Are you ready for married life?

lek lu.kene kuatkan mental dan fizikal dulu.


29. Will you always be true to your wife/husband? (where is question 28? haha)

insyaallah.adangkala kita takleh lari dari melakukan kesilapan.


30. How many kids do you like?

hmmm..yang penting ade anak laki dan perempuan.



31. A new house for a newly wed or an old one?

a new one laaa (same answer with shahmi)


32. Will you celebrate silver wedding, gold wedding, or diamond wedding?

ntahla.taktau nak kata.

33. What kind of cuisine would you like for your wedding?

Malay Cuisine.(same lagi jawapan ngn shahmi)


34. Will you record your honeymoon in a cd or dvd?

mestila nak.nanti leh tunjuk kat cucu-cicit.kalo ade nak wat siaran langsung pon leh.huhuhuhu


So then.. the people I tag for this are...

1. acong(penting ni,ehtah sapele bakal bini dia)
2. rhaiz (dia kata dia taknak kahwin,yeyer je)
3. bos(sapekah pilihan hati dia, si bunga cameron ataupun RA Dr Rohayu..hahahaha)
4. faliq (adekah dia akan bersama dengan sidia????)
5. Melissa rina (ingt lagi tak time sek dulu???)

No comments:

Alliances