Mar 26, 2009

Lawak slapstik 4

~Suami Yang Patut Di Contohi~

Seorang penderita kanser usus di beritahu oleh doktornya bahwa hidupnya tidak lama,hanya sekitar 2 minggu lagi. Mendengar khabar tak mengenakkan hati, ia memberitahukan anaknya untuk segera mengadakan majlis besar-besaran sebagai tanda perpisahan.
Ditengah kawan-kawannya ia menyatakan : “Maaf teman-teman, Saya mengumpulkan kamu semua agar tahu bahawa Saya tak lama lagi akan meninggalkan anda, AIDS telah menyerang tubuh Saya.” Anaknya dengan hairan bertanya : “Ayah, mengapa Ayah berbohong atas penyebab kematian Ayah?”
Ayahnya menjawab : “PsssSssst, aku tak mau salah seorang dari mereka akan tidur dengan Ibumu yang cantik, seksi dan menawan setelah aku meninggal dunia kelak !”



~Ganti Pakaian~

Dalam Kompeni A sebuah pasukan tentera yang sudah berbulan-bulan bertugas di pedalaman Sarawak, sampai suatu ketika mereka dikumpulkan oleh Kapten mereka.

“Saya ada dua berita untuk kamu semua, berita baik dan berita buruk. Berita baiknya, hari ini pakaian dalam kita akan diganti…”

“Horaiii! Siap, kapten!” jerit seluruh anggota pasukan dengan gembira.

“Nah, sekarang berita buruknya. Ahmad, ganti pakaian dalam kamu dengan kepunyaan Abu. Ah Meng, kamu ganti dengan kepunyaan Salim…”




~Kereta Sudah Penuh~


Satu keluarga yang berasal dari Terengganu nak balik beraya di kampung, tapi cuma ada sebuah Kancil je untuk tujuh orang ahli keluarga tersebut. Maka si ibu kepada keluaga tersebut pun berkata,

Ibu: Guane nih..penuh kete. Dok muak ayoh mu wey!

Ayah: Betul jugok. Guane nok buak nih? Lamo dok sapa kampong.

Ibu: Tujuh oghang dokleh sumbak masuk kete kancil nih. Kecik do’oh.

Mereka pun memerah otak memikirkan macam mana nak menyelesaikan masalah tersebut. Ruang terlalu sempit untuk tujuh orang, tiba-tiba anak mereka yang paling kecil berkata…

Anak: Abah, umi… Awang tau doh guane nok buak. Kite skarang ade tujuh oghang. Tamboh la soghang lagi. baru jadik ‘LAPANG’…!!!

No comments:

Alliances