“betul yati, buat apelah aku bohong, si farid dah ada teman sekatil mase ko takde kat sini, body dia solid mcm biola, suaranya merdu menusuk hati, aku tak tipu ko, si faizal yg bgtau kat aku.” yati terkejut bercampur geram mendengar kata-kata ina, teman serumahnya. sampai hati farid sanggup menduakannya. masih belum cukupkah layanan yang aku berikannya kepadanya.

segalanya telah ku serahkan kepadanya, maksud aku hati aku ni, takkan setelah aku serahkan body baru dia setia padaku. aku lihat diriku pada cermin, apa kurangnya aku ni, muke dah le cute, body jgn ckp le, pernah orang ckp yg aku ni lebih cantik dari nasha aziz. tak boleh jadi ni, esok aku mesti pergi ke rumah farid, biar aku ajar pompuan yg tak sedar diri tu.

aku nak lihat secantik mana dia tu, menurut lina, cutting badannya seksi macam biola, habis tu ape kurangnya aku..sampai hati farid sanggup mencari pompuan lain sebagai teman sekatil dia, tu baru seminggu aku tinggalkan dia kerana pergi berkursus, kalo sebulan.. keesokan paginya aku pergi ke rumah farid. dari jauh aku terdengar suara. itu bukan suara farid.

memang sah, farid berkongsi ranjang dengan orang lain. tetiba aku terdengar suara faizal, teman serumah farid.” cepatlah farid, buka zip dia, aku tak sabar dah ni, malam tadi ko je yang main, bile plak turn aku, aku dah gian gile sebab dah lama tak main”..

masya-allah..apa nak jadi dengan pakwe aku sekor ni, siap bertukar2 turn plak ni, kecian betul kat pompuan sekor tu, tak pasal2 jd mangsa kerakusan 2 org lelaki..ni tak boleh jadi, aku mesti pantas bertindak..ape nak jadi, jadilah..

dgn penuh marah aku terus meluru ke dalam bilik. “sampai hati abang menduakan yati, selama ni yati setia kat abg, ni ke balasan abg terhadap segala pengorbanan yati selama ni”..

” eh… bile yati sampai, kenape tak call abg dulu”

“yati memang sengaja tak nak bgtau abg, yati nak saksikan sendiri kecurangan abg, mana betina tu, biar aku ajar2 pompuan murahan tu”

“ape yg yati merepek ni, mana ada pompuan dlm umah ni, si faizal ada le..”

“abg jgn nak cube tipu yati, ina ada bgtau yati yg abg ada teman sekatil, lgpun td yati dengar perbualan abg dgn faizal tadi, mana abg sorokkan dia?”

“bertenang yati, memang benar abg dah duakan yati, tapi yati harus terima dia jugak, abg benar2 sygkan dia, lgpun dia masih baru”

“yati tak kira, sekarang abg pilih samada yati @ betina jalang tu?”
“ape yang ko merepek ni setan, takkan dgn gitar baru aku ni pun ko nak cemburu buta?. siap nak berpisah, ko ni dah tak betul ke?”

malu gile yati pagi tu… celaka punye ina, jaga kauuuuu…


Kisah Di Rumah Usang


“satu hari tuh kat sebuah kampung aderlah sebuah umah usang… kat hujung kampung… satu hari ader sorang pompuan ngan laki ler kan dok pergi lam umah tuh..buat per ntah… hehe… pintu tutup rapat lah kan..satu hari tuh..ketua kampung pun lalulah kat situ..tiba-tiba dier dengar pompuan ngan laki tuh ketawer… .dier pun dengar ler diorang berbual..

Pompuan:sayang u lah buker ‘u’ punyer dulu..i malulah..
laki:ala ulah buker u punyer dulu… alahai sayaang leh lah,,
pompuan: oklah kejap yerk… .sayang leh tak u tolong bukerkan untuk i ketatlah pulak…

laki: oklah… .1,2,3 tengoklah sayang..u punya nih lembiklah… .
pompuan:alahai u nie cuber u bukak u punya pulak..
laki:tengoklah i punya nih..keraslah saynag…
pompuan:tapi u punya nih i jilat best lah lom lagik isap nih…
laki:memang lah tengok saper punyer kan…
so,nak jadikkan citer ler kan… ketua kampung yg dengo tuh naik geram ler kan… so,dier pun kumpulkan orang kampung nak tangkap dier dua orang tuh..so,biler dah terkumpul semuanya mereka pu tendang pintu tuh and then berkata..aper korang buat hah??

laki:kami tak buat aper aper..kami hanya buker durian nih ajer…
ketuakampung:yerkre nih..abis lembik keras tadik aper?
pompuan:isi durian lah tok!
so,tok penghulu yang menyangka mereka buat tuh tuh..terus malu dan lemparkan diri dier ke dalam parit!”