Sep 13, 2008

PenaMaan CALON

On the 11 september, berlangsungnye penamaan calon bagi Majlis Perwakilan Pelajar(MPP) ke-11 utk sessi 2008/2009. selama 3 jam masa penamaan calon dibuka dan seramai 11 pelajr uniten putrajaya telah menawarkan diri untuk menjadi MPP, tetapi masa ni telah dipanjangkan selama beberapa jam untuk memberi peluang kepada pelajar untuk menawarkan diri. alhamduilliah, dengan berkat allah(maybe sbb ramadhan) jumlah calon telah bertambah kepada 18 calon. Congrats, kepada semua....


Penamaan calon telah berlangsung dengan lancar tetapi telah berlaku beberapa kontrovesi terutama kerana tindakan suruhanjaya pilihanraya MPP yang telah disqualified 2 calon kerana tidak layak mengikut perlembagaan. mmg tidak dinafikan mereka telah melakukan kesalahan pada masa lepas dan telah menjalankan hukuman yg ditetapkan uniten. mereka telah belajar dari kesalahan mereka dan telah berubah tetapi UNITEN tetap menolak hak mereka untuk bertanding. sayang sekali, 2 pelajar yang telah byk menyumbang pada UNITEN , berkorban untuk UNITEN, yang telah membuktikan diri berulang kali bahawa mereka lebih dr layak untuk bertanding dan mewakili warga pelajar UNITEN dalm MPP.


" Latest update: mereka (calon-calon mpp) telah membuat rayuan kepada Dato' VC untuk membenarkan mereka bertanding tetapi keputusan belum lagi dikeluarkan dari pejabat VC"


Saya amat bangga dengan calon-calon MPP kali ni kerana saya boleh kata for the first time mereka telah memperjuangkan hak 2 calon yang dikatakan tidak layak tadi untuk bertanding. mereka telah bersatu sebagai satu unit dan menghantar satu surat bantahan kepada SPR MPP untuk memberitahu mereka bersetuju untuk membenarkan mereka bertanding. ni menunjukkan semangat perjuangan yang tidak pernah saya nmpk sepanjang saya berada di UNITEN.


Terima kasih, kepada calon-calon kerana berani mempertahankan kebenaran.

No comments:

Alliances